ضخامت سنج وانواع آن

چهارشنبه 15 مرداد 1399
13:17
احمد کلهر

ضخامت سنج های اولتراسونیک عمدتا شامل یک مدار شامل سنسور های فرستنده و گیرنده، کنترل کننده و زمان سنج منطقی که عمدتا میکرو کنترلر یا میکرو پروسسور است، نمایش گر و یک منبع تغذیه است. سنسور تحت کنترل یک میکرو کنترلر، یک پالس PWM محرک را به مبدل موج می فرستد.

در ضخامت سنج پالس التراسونیک (ماوراء صوت) به وسیله مبدل فرستنده که به نمونه تست متصل شده، تولید می شود. انعکاس ها از انتها یا داخل سطح نمونه توسط گیرنده دریافت و به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شوند و به یک آمپلی فایر (تقویت کننده عملیاتی) داده می شود جهت آنالیز داده ها میکرو کنترلر یا پروسسور کنترل کننده تابع زمان سنجی را با پالسهای منطقی منطبق کرده و سیگنال های انعکاسی مناسب را جهت اندازه گیری بازه زمانی انتخاب می کنند .

به هنگام برگشت، انعکاس های دریافت شده توسط تابع زمان سنجی، بازه زمانی رفت و برگشت پالس صوتی در نمونه تست بدقت اندازه گیری می شود. غالبا این روند چندین بار تکرار می شود تا مقداری متوسط و پایدار بدست آید.

سپس میکروپروسسور این بازه زمانی را همراه با سرعت صوت و داده های ذخیره شده در حافظه دستگاه بکار می برد تا ضخامت را اندازه گیری کند. این ضخامت سپس نمایش داده شده و به طور متناوب آپدیت می شود .

ضخامت خوانده شده همچنین ممکن است با توجه به امکانات دستگاه ضخامت سنج در حافظه بیرونی ذخیره شود یا به پرینتر انتقال پیدا کند .

ادامه مطلب


[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ناوک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]